marți, martie 03, 2009

Depozit al spaimelor

Depozit al spaimelor poate fi si inima, inima aia care iti bate in piept... Si noaptea.
Noaptea, cu pletele ei in smoala, ascunde multe rele. Si de multe ori, pare mai trista ca ziua.
Sa asculti muzica noaptea, e altfel, decat atunci cand asculti ziua...
Atunci cand deschizi ochii, sa iti aprinzi o tigara, noaptea, te dor ochii.
Si totusi, cand vine ziua, lumina ei nu te supara.
Astia au ajuns sa echivaleze soarele in 5000 de lumanari rotunde, aprinse.
Inchipuieste-ti ca flacara de la bricheta, sau chibritul cu care iti aprinzi tigara, echivaleaza doar cu o lumanarica. Ar fi futere sa aprinzi 5000 de lumanarele... Chiar ma intreb daca ar incapea intr-o incapere, ceva, o camera... Si cum ar arata... Probabil, splendoare...
Le-as aprinde, bineinteles, noaptea. Sau, chiar afara. Nu stiu, undeva pe iarba.
Sau poate clasica pe care o ascult acum, ma baga la idei, sau ma face sa visez.
Oamenii care viseaza cu ochii deschisi, babacii spun ca sunt oameni periculosi.
Oare de ce ar fi astfel? Sau de ce n-ar fi...
Imi place noaptea. Cu toate ale ei... Mai putin ca tre' sa fiu cu ochii in toate directiile.
Sunt norocoasa ca intuiesc multe si ca am reflexe bune... M-a ajutat asta, in multele zeci, sute de nopti, frecand menta pe afara, plimbandu-ma, si totusi, nu stiu cum dracu', dand de belea, de multe ori... de parca numai aia violenti, impulsivi si agresivi ar avea voie si drept sa se plimbe, iar restu', frumusel, sa stea in casa... Sau, probabil am impresia ca si eu fac la fel. Daca ar fi dupa mine, n-as iesi ziua... Consider ca noaptea e pentru mine, imi creez impresia ca ma trateaza mai cu blandete, ca ma asteapta sa fac pasii pe care trebuie sa ii fac, usor, usor, fara sa ma goneasca, sa ma alerge, sa ma grabeasca...
Iubesc si soarele. Dar nu ala cu dinti.
Ci ala care ma face sa rad... pur si simplu, imi insenineaza ziua si sufletul si ma face fericita.
Dar optez oricand, pentru o carte, o muzica, un film, o betie, o repriza de plans sfasietor, ori o partida de amor, pentru noapte. Mi se pare mai de... bonton, sa zic asa.

Mai tarziu, voi reveni cu citate, despre noapte.