miercuri, februarie 18, 2009

Hmda! Am murit si n-am simtit


Ma doare in cur de capra vecinului, cu tot cu vecin cu tot.
Problema sunteti voi, o parte din voi. Una mare. Ca pe voi nu va doare, pe voi va freaca ce face capra.
Si capra vecinului, si capra bruneta de la parter care tocmai s-a mutat in apartamentul de vis-a-vis... si tot ce tine de curul ei, de viata ei. Sunteti la curent cu toate barfele, cu tot ce se intampla, sunteti deplorabili si din nou, imi faceti scarba si o sa imi faceti scarba pana cand o sa inchid ochii ultima oara.
O mai zic o data, pentru a suta mia oara: Oamenii sunt brutali, rai, egoisti, agresivi, violenti, competitivi.
Si au creat o societate cu aceste trasaturi.
Asa ca, sfatul medicului, adica al meu, e in felul urmator:
Nu va mai tot cacati pe voi sa va plangeti de ce viata de cacat duceti si ce rea e lumea.
Lumea suntem noi, fiecare dintre noi. Cum suntem, asa o avem, cum vrem sa fim, asa e si ea, cum ne purtam noi, asa se poarta si ea, ce ne ofera ea, ii oferim si noi ei.
Dar tot imi faceti scarba. Va dezumanitati, dragilor.... Si sunteti oameni.
Ii spuneam unui om drag mie, ca a te detasa, budistii spun ca e cheia succesului.
Da, ok. Si daca te detasezi de tot ce misca in front, s-ar putea sa ai o surpriza, nu tocmai placuta... Pentru ca a te detasa, si a fi om... e o problema. Se cam bat in cap, nu se lovesc deloc...
Si asa nu suntem fericiti. Ne mai detasam mult, s-ar putea sa nu ne placa ce va fi sa se intample.
E sanatos sa te detasezi... Dar, cu atentie... cu grija, cu multa grija...
Pentru ca dezumanizeaza.
Iar noi, suntem oameni.
Chiar daca multi dintre noi, doar cu un titlu.