sâmbătă, aprilie 04, 2009

Dialog sanatos

- Iubi, aş vrea sã petrecem mai mult timp împreunã.
- Mai luãm o canistrã de cãpşunicã şi petrecem pânã luni.

- Adicã, te vreau mereu cu mine.

- Erai timid şi nu îndrãzneai sã mã ceri. Nu ţine. Acum, horoscopu': de luni pânã vineri, nimeni nu te iubeşte. Numai eu, Cosânzeana. Sâmbãtã ţi-o iei în cap, îmi ceri fluturaşul. Nu ţi-l dau, cã-i confidenţial. Disperat, duminicã te-arunci în cap de pe bloc. Luni, cuprins de remuşcãri, te scoli. Fãrã o mânã şi-un picior. Şi ne iubim pânã la adânci bãtrâneţi. Mai vrei?!

- N-aş avea timp sã mã plictisesc cu tine...

- De fapt, nu prea stau pe acasã. Acum horoscopul în sãptãmâna a doua, a patimilor..., te citez: "de ce vii la ora asta, de ce nu mã scoţi în oraş, de ce nu speli vasele, de ce nu-ţi place mâncarea, cât sã te mai suport?" şi ãlelalte. Între timp, iţi tai şi venele la mâna care ţi-a mai rãmas.

- De fapt, ţi-e fricã de mine, puiule.

- Mi-e frică de faptul cã ai vorbi noaptea în somn sau singur în casã. Ţi-ai pune întrebãri şi tot tu ţi-ai rãspunde. Nu am mai fi împreunã nici cât suntem acum, când nu suntem legaţi de o hârţoagã oficialã.

- Consideri cã legea acordã femeilor mai multe drepturi decât bãrbaţilor?

- Nu. Tu ţi-ai aroga aceste drepturi. Şi ai îmbãtrâni cu dreptu-n mânã, cãci la mine nu ţine chestia cu dictatura legii sau a bunului simţ. Dacã îţi asumi realitatea cã eşti singur ajungi sã te bucuri şi sã fii fericit pentru cã ea a binevoit sã petreacã lângã tine, cu acordul tãu şi nu împotriva vrerii tale, câteva clipe.

Crezi cã ai rezista lângã una singura, în urmãtorii 40 de ani? Eu, nu. Iar tu gândeşti la fel ca mine, dar te auto-abureşti cu vise de genul iubire egal căsătorie, telenovelă de scurt metraj, la care, peste 3 luni de zile, n-ai avea continuarea. Şi-ai ajunge la Socola. Asta vrei ?

- Mi-ajungi tu. Nu mai vreau pe nimeni.

- Cãsãtoria e o infracţiune împotriva drepturilor omului, care se poate transforma în calamitate. Ţi-ar conveni aşa ceva ?!

- Nu.

- Pãi vezi ?! Şi tu vrei sã fii liber sã te iubeşti cu cine îţi place, când îţi place.

În căsătorie, unul din cei doi complici e destul de prost ca sã încerce sã-l subjuge pe celãlalt. La noi, aveţi drepturi egale. Folosiţi-le.

- Gãina bãtrânã face zeama bunã.

- Ţi-ai luat-o în cap. Nu-mi place carnea de gãinã. Mã intereseazã capra neagrã. Aia tânãrã, care s-a mutat la parter.

- Nu-mi doresc o aventurã. E simplu, având în vedere fauna site-ului.

- Eşti un tip tare. Dacã te dezbraci în stradã, se opreşte circulaţia şi te întorci acasã cu o echipã de rugby. Tu vei fi mingea.